Kunskap ger kompetens

Kunskap ger kompetens

Kunskap ger kompetens

Det svåra samtalet

Specialutbildning för chefer

Hur hanterar du som ledare medarbetare som inte följer överenskommelser, som du misstänker inte mår bra eller som påverkar den avdelnings hon tillhör så att kollegorna kommer till dig och klagar?

Det svåra samtalet handlar om att som chef och ledare ge återkoppling till medarbetare som på olika sätt misslyckats eller missbedömt sitt uppdrag eller kanske agerat på ett olämpligt sätt. Det kan också handla om att möta en medarbetare i kris. 

Att genomföra det svåra samtalet innebär att förstå, formulera och bidra till att medarbetaren får en ökad insikt om behovet av förändring.  Att genomföra olika typer av samtal är ledarens främsta verktyg rent generellt.

Kursen belyser förutsättningar för det svåra samtalet, ger redskap för genomförandet, undersöker rollen som samtalsledare och visar hur jag som ledare använder samtalet som metod för utveckling.

Målgrupp för utbildningen är arbetsledare på alla nivåer.

KONTAKTA OSS

Vill du komma i kontakt med oss gällande våra specialanpassade utbildningar? Använd formuläret nedan eller ring oss på telefon 076-12 96 700.

TT Kompetens

105 12 Stockholm

E-post: info@ttkompetens.se

Tel: 076-12 96 700

TT Kompetens är ett varumärke inom TT Nyhetsbyrån